Interviu cu Paradisu' - partea I



Aș putea explica cititorilor ce înseamnă Paradisu, în acest context, însă răspunsul la prima întrebare, ca și restul interviului sunt destul de concludente. Ce aș putea să completez? Păi, așa cum se spune că omul sfințește locul, Paradisul fără oameni ar fi doar un loc frumos. Cine sunt eroii acestei aventuri spațiale printre hățișurile întrebărilor? Citiți cu atenție! O să vă placă!
Cristi C.
Cristi este spiritul evoluționist prin excelență. Nu trece zi în care să nu învețe ceva iar tot efortul acesta este motivat de plăcerea de a-i ajuta pe ceilalți. Tată a doi băieți și soț de 19 ani, în conspirație cu autoarea interviului, reprezintă o bornă motivatoare a grupului. I se mai spune și Pedro, deși, la cum evoluează grupul, este posibil să se transforme, în curând, în Nașul.
Rux B.
Rux este tipa dură a grupului. Înarmată cu spirit justițiar, călită în cartierul Pantelimon și ajunsă în rândul elitelor Google-ului, în Elveția, Rux știe ce vrea, luptă, învață de la cei mai buni.  Este mare iubitoare de rock, însă dincolo de imaginea aceasta de ”tough girl” cu toții știm că ascunde multă sensibilitate. Poate tocmai de aceea.
Gelu B.
Gelu. Există o glumă în grup: ca să mai fie cineva acceptat în Paradis e musai să treacă ”testul Gelu”. Așa cum spune și el în acest intreviu, poate fi ”perceput arogant”. În ciuda aparențelor este primul care s-a căsătorit, din categoria acelora la care nu s-ar fi așteptat nimeni. Își ia cât se poate de în serios rolul de tată și soț. Când are timp mai și scrie proză.
Hulya M.
Hulya este căutătoarea de răspunsuri. Curiozitatea nedisimulată este cea care îi dă un farmec extraordinar. Te ține pe-aproape, caută soluții, totul pentru a fi un om mai bun, respectiv îmbunătățirea calității vieții. Toți avem de câștigat din asta, cu atât mai mult soțul și cei doi copii ai ei.
Ana M.
Ana este un joc de lumini care, evident, cel mai bine poate fi observat în ambientul nocturn al cluburilor. Energia și mișcările ei perfect coordonate, susținute de ritmurile unei melodii antrenante, sunt cele care ne fac să ne dăm ușor la o parte, mândri și să spunem: Ea este Ana noastră!
Romeo E.
Romeo veghează. Adică, Romeo, zis și Batman, nu va ezita nicio clipă să ofere prietenului supus intemperiilor barurilor, un umăr pe care să se sprijine. Dacă vreun monstru ne atacă și pe zi, atunci suntem în siguranță.
Gihan M.
Gihan și simțul umorului sunt la ei acasă. El este cel căruia îi datorăm numele găștii. S-a întâmplat la nunta lui, soția fiind chiar Hulya. Numele de cod al grupului la hotelul unde ne-a cazat era: Paradisu. Cine ne treazea cu noaptea în cap, plin de energie, strigând pe holuri: ”Paradisuuuu, trezește-te!”? V-ați prins!
Teodora B.
Teo este pacifista sau mediatoarea. Înzestrată cu eleganță și finețe ea are darul de a echilibra astrele atunci când o iau razna. Fire misterioasă, se lasă greu de descoperit. Nu vorbește mult despre ea însă și când o face, te simți onorat. De câțiva ani buni scrie recenzii de carte. Ce-ar mai fi de spus, ea și soțul ei, Gelu, fac un cuplu de cititori înfocați. Cel mai probabil și fetița lor, Ana, va păstra tradiția.
Silvia T.
Și în sfârșit Silvia, ardeleanca. Ea este catalizatorul grupului. Istoria Paradisului începe cu ea, mult timp înainte să se închege această formulă. Marele ei har este acela de a detecta oamenii faini și a-i ține pe-aproape, ceea ce nu este deloc ușor. Nu știu ce ne-am face fără ea. Ba mai mult, dragul ei de oameni este atât de puternic încât sare oricând în ajutor sau se implică acțiuni de volutariat.

Criss Philoianos: Ce reprezintă Paradisu, gașca, pentru tine?
Cristi: O adunare de oameni mișto.
Rux: Oamenii cu care beau o bere și de fericire și de supărare.
Gelu: Bere, caterincă și fun.
Hulya: Prietenie.
Ana: Un stil de viață. :)
Romeo: "Paradisuuuu!!" pentru mine este acel farmec al vieții care ți-a transformat niște cunoștințe în amici, dar care nu s-au mulțumit cu atât și ți-au devenit prieteni foarte buni. Cu toate astea nu s-au mulțumit cu puțin și nu au rămas locului. Au devenit familie pentru tine. Cu ei râzi, cu ei plângi, cu ei te cerți. Dar s-au instalat în adâncul sufletului tău și nu vor mai pleca de acolo niciodată.
Gihan: Un grup de prieteni care sunt toleranți cu toate "defectele" noastre.
Teo: Un grup de oameni dragi, pe care mă simt norocoasă să îi cunosc, cu care mereu am reușit să găsesc ceva în comun, fie că e vorba de discuții despre literatură, mers la concerte, ieșit la alergat, călătorit sau ieșit la bere. E fain sentimentul că aparții unui grup cu care te identifici și care te acceptă așa cum ești.
Silvia: Paradisu'i fruncea! E familia nebună și faină pe care și-o dorește oricine!

Ne poți spune o realizare profesionlă și/sau personală de care te mândrești? Este în regulă să răspunzi și câte una din fiecare.
Cristi: Mă bucur de realizări mici în fiecare zi. Am o meserie în care feedback-ul apare după 2-3 ani sau mai mult (agile coaching). Sunt colegi sau foști colegi care-mi spun cât de mult li s-a schimbat viața după ce au început să aplice principiile și valorile bunului simț în viața lui de zi de zi. Din punct de vedere personal, mă bucur de o familie frumoasă, prieteni faini. Nu cred neapărat că asta este realizarea mea, însă știu că pentru o relației e nevoie de cel puțin doi. Clar am și eu o contribuție.
Rux: Pentru mine cea mai mare mândrie e ca sunt pe picioarele mele, că trăiesc o viață de care mă bucur cât pot și că am în jur oameni dragi.
Gelu: Cred ca la personală e ca am ajuns cumva la Ana în ciuda tipurilor de relații de acum câțiva ani.
Hulya: Familia.
Ana: Concediu fără plată 3 luni.
Romeo: Cea mai mare realizare profesională a fost din ambiția tinereții care mi-a dat puterea să depășesc niște obstacole mari, să acumulez experiența necesară și dedicare prin care împotriva tuturor șanselor să ajung să lucrez în companii, care la acel moment erau miraje. Cea mai mare realizare personală nu aș putea spune la acest moment. Este în curs de dezvoltare și o să o țin secretă încă puțin. :)
Gihan: Profesională: încă nu am nici una care să merite menționată; lucrez din greu la un proiect care sper că într-o zi se va și realiza!!! Personală: familia; Hulis cred că este cel mai frumos lucru care mi s-a putut întâmpla iar copiii sunt ca bonus.
Teo: Nu știu dacă "realizare" este cel mai potrivit termen, dar în plan personal cel mai mult mă mândresc cu familia mea și cu fiica noastră, care are aproape 2 ani. Cred că a avea un copil îți oferă în același timp cea mai mare provocare de dezvoltare personală și de cuplu, dar și cea mai mare satisfacție emoțională.
Silvia: Paradisu’ e cea mai mândră realizare personală! Profesională? Facultatea de mate-info, de unde a prins rădăcini și Paradisu’. :)

Cum reușești să ieși din rutină? Ai o activitate, pasiune, hobby, care să te ajute în acest sens?
Cristi: Mai o carte, mai un serial, sau o bere și/sau Vamă. Îmi place să mă implic în comunități, să ajut la educația și îmbunătățirea vieții oamenilor cu care intru în contact, în general.
Rux: Zic "da" ideilor care vin la bere.
Gelu: Clasica bere de unul singur.
Hulya: O călătorie.
Ana: Berea, vinul, etc. și nu în ultimul rând Paradisuuuu. :D
Romeo: Aș putea spune că nu am un balans între viața personală, prieteni, distracție încât să existe momente de instalare a rutinii. E mereu haotic și cumva haosul a devenit rutina mea. Când nu va mai fi haos o să scap de rutină. Ca pasiuni, îmi plac board games și video games și de câte ori am timp ma refugiez cumva în ele.
Gihan: Fumez și beau. :))) Din păcate nu prea am timp să mă plictisesc.
Teo: Deși sunt în zodia Fecioară, mi-e imposibil să păstrez o rutină mai mult de câteva zile la rând. Citesc, scriu recenzii pentru un blog de literatură, călătoresc și, din păcate din ce în ce mai rar din cauza lipsei de timp, îmi hrănesc pasiunea pentru cultura japoneză cu câte un anime sau un eveniment tematic. Până acum câțiva ani urmam și cursuri de limba japoneză.
Silvia: Concerte, evenimente, citit, plimbări. Plus că, Paradisu’ mereu te scoate din rutină!

Avantaje și dezavantaje în a face parte dintr-o gașcă?
Cristi: Cred că toți oamenii au nevoie de individualitate și apartenență în aceeași măsură. Suntem egoiști și altruiști, îndrăgostiți și invidioși în fiecare moment al existenței noastre. Gașca este cea care-ți confirmă sau îți schimbă valorile. Este grupul alături de care alegi sa fii nebun, gol, necizelat, atent, infantil, iubitor, vulnerabil, într-un cuvânt om. Grupul care mă acceptă așa cum sunt și care mă face să fiu mai bun, chiar și printr-un sarcasm inteligent, îmi aduce multe bucurii dar și supărări. Nu cred că gașca poate fi pusă într-o analiză SWAT, cred că pur și simplu există și creează oportunități de a petrece un timp de calitate alături de oamenii pe care îi alegi.
Rux: E nasol că dacă mergi să iei bere, tre’ să cari foarte multe și că nu mai sunt în țară și mi-e dor de ei.
Gelu: Dezavatajul e frica de “missing out” când nu pot ajunge la bere, Vamă, grătare.
Avantaj e ca poți să bei și să distrezi într-un mediu safe; de la fizic că poți să te îmbeți și are cineva grijă de tine la psihic că e ok să spui și să faci prostii, cu sau fără alcool.
Hulya: Distracție, suport, dificultate în a lua decizii.
Ana: Familia nu ți-o alegi, pe când prietenii da. Nu există perfecțiune, iar oamenii se mai schimbă.
Romeo: Avantaje? Păi e aproape imposibil să nu existe pofta de distracție, călătorii și socializare cel puțin o dată pe săptămână. Ăsta e un avantaj pentru mine, pentru că nu pot sta prea mult liniștit. Ca dezavantaj este faptul că nu poți mulțumi pe toată lumea în momentele în care trebuie luate decizii la nivel de grup pentru anumite activități. Dar, na... așa e cu grupurile, mai faci compromisuri, mai devii individualist pentru plăcerile proprii.
Gihan: Avataje: ai pe cineva să te asculte. Dezavantaj: trebuie să asculți la rândul tău. :))
Teo: Avantajele sunt multe - ai cu cine să ieși, fie că e la o bere, la un concert, la mare sau de Revelion, ai sentimentul de apartenență la un grup cu pasiuni și valori comune, care te sprijină. Un dezavantaj ar putea fi comoditatea de a rămâne într-un grup în care te simți confortabil și care te oprește în a mai fi motivat să îți lărgești cercurile de cunoscuți.
Silvia: No, îi fain, da’ greu să îi urnești pe toți!


Comments