Interviu cu Paradisu' - partea a II-a

Criss Philoianos: Dacă ar fi să poți face o schimbare majoră în țara asta, într-un singur domeniu, care ar fi?
Cristi: Educație. Aș face voluntariat în educația continuă a românilor, de la cel mai mic până la cel mai bătrân. Dacă suferim în politică, infrastructură, servicii este pentru că educația a fost lăsată pe ultimul loc.
Rux: Să meargă CFRul ca Deutsche Bahn.
Gelu: Educație - enpowring children.
Hulya: Șosele, infrastuctură.
Ana: Reciclarea gunoiului.
Romeo: Nu aș face o schimbare într-un domeniu ci aș face o schimbare la mentalul locuitorilor acestei țări. Să fie mai open minded.
Gihan: Infrastructura rutieră, atât în oraș cât și între ele.
Teo: În mod cert în domeniul educației, încă din primele cicluri de învățământ. Cred că e mare nevoie de o reformă în învățământ care să integreze particularitățile noilor generații și a pieței forței de muncă, în modul în care se formează competențele, începând cu primii ani de școală. Aș pune accent pe dezvoltarea gândirii critice, a autonomiei, a rezilienței, pe a învăța să înveți și să dezvolți raționamente și conexiuni logice, pe încurajarea și cultivarea abilităților creative.
Silvia: Numai un domeniu?!? În educație! De acolo s-ar schimba multe cu timpul.

Au fost sau sunt momente în care te gândești că în altă țară ai trăi mai bine?
Cristi: Da, de cel puțin 30 de ani. În fiecare zi.
Rux: Păi da.
Gelu: Nu prea; cred că doar când am fost în Berlin am crezut că m-aș putea obișnui să stau acolo.
Hulya: Nu.
Ana: Da.
Romeo: Da, au fost, sunt și vor fi. Dar voi vedea ce rezervă viitorul.
Gihan: Eu am avut deja experiența de a trăi în altă țară dar îmi place ideea ca și copiii să crească în România. Mă gândesc mereu că se trăiește mai bine oriunde ca în România, dar…
Teo: Da, din păcate da, mai ales în contextul în care din ce în ce mai mulți prieteni pleacă din țară. Dar pentru moment sunt doar gânduri pasagere, încă sper că ne putem construi o viață decentă pe termen lung și în Romania.
Silvia: Cam zilnic mă gândesc la asta.

O trăsătură de caracter a ta care în unele situații te-a ajutat iar în altele nu prea sau chiar te-a încurcat?
Cristi: Perfecționist. Mă ajută să-mi ridic mereu ștacheta. În același timp e cel mai mare dușman al meu.
Rux: Mă recomand cu spontaneitatea care ajută în situații neașteptate, dar înseamnă că mă și apucă dracii instantaneu.
Gelu: Sunt deschis - perceput ca arogant - dau și feedbackul mai nașpa.
Hulya: Hmm.. Nu îmi vine nimic pe moment în minte.
Ana: Sociabilă.
Romeo: Încăpățânarea. Am o încredere în mine peste limita văzută în jurul meu. Pot face orice. Atunci când nu a fost cum am vrut eu, nu m-a ajutat, pe alocuri m-a și încurcat.
Gihan: Încăpățânat.
Teo: Cred că dorința de a împăca pe toata lumea, câteodată în detrimentul personal.
Silvia: Sinceritatea. Oamenii nu reacționează mereu bine când ești sincer cu ei. :)

Se poate Paradisu fără Vamă?
Cristi: Da.
Rux: Eu Paradis fără Vamă nu vreau să cunosc! Dar aici Vama e mai degrabă o stare de spirit decât statul pe litoral.
Gelu: Da.
Hulya: Nu.
Ana: NU.
Romeo: Dar Vama poate fără mine? Poate fără "Paradisuuuu!!"? Eu zic să o întrebăm și pe ea ce o să facă dacă nu o să mai aibă poveștile noastre cu ea.
Gihan: Daaaaa.
Teo: Cu siguranță, nu. Vama e cea mai bună sursă de "folclor" a Paradisului. :P
Silvia: No, da' cum să se poată?

A guilty pleasure?
Cristi: Timpuri Noi - Tanța.
Rux: Journey - Don't stop believing.
Gelu: Să beau, inclusiv singur.
Hulya: A pufăi.
Ana: Să las ușa deschisă la baie când fac duș :p
Romeo: Damele. :)
Gihan: Nu am. ;)
Teo: Mmmm... Înghețata, ciocolata. Să mă uit la "Șefi la cuțite". :))
Silvia: Macanacheeee!

Doar un scenariu: să zicem că Paradisu câștigă la lotto o sumă uriașă de bani și poate, timp de jumătate de an, să-i consume strict pentru gașcă. Poți construi un itinerariu sau un plan pe unde și cum ar cheltui acești bani?
Cristi: Nu. Ne-ar lua jumătate de an numai să găsim un loc și o perioadă în care să-i cheltuim. Dar cred că ne-am lua cazarea noastră în Vamă.
Rux: Cumpărăm motelul ecologic de la Cezar și ne mutăm la mare. Cu banii adunați vara din taxa de cazare, găsim iarna câte un paradis printr-o țară tropicală.
Gelu: Cred ca Vama, deși am spus ca Paradisul nu stă în asta.
Hulya: Plaje exotice.
Ana: Da, pot. :)))
Romeo: Aș pune bazele unui conac ca al lui Hugh Hefner în care să locuim cu toții, inclusiv "Paradisuuuu!!" 2.0, ca o casă de vacanță cumva, care să aibă și intrări separate pentru momentele de individualitate și intimitate, dar și o gramadă de spații comune și activități pentru când se lasă cu Haos.
Gihan: O să îți răspund ca un consultat: depinde de sumă :)))) dar aș profita de această sumă mare de bani și să avem posibilitatea să ne gândim la un business între toți. Dar ma gândesc că pe termen lung nu ar fi ok.
Teo: Aș face o listă cu concertele și festivalurile din perioada respectivă și aș lua bilete pentru toată lumea. Apoi aș deschide un cont pentru Paradis la Expirat și Stuf în Vamă, de tip Open Bar. Și cred că aș lua și un mini van sau un party bus cu șofer ca să ne deplasăm ușor. :D Și aș angaja bone pentru copiii din Paradis, care să ne însoțească în tot timpul deplasărilor. :))
Silvia: Pfuaaa! Sigur o să fie Chișinău și Portugalia în itinerariu, așa pe final măcar. În rest, oriunde petreci timp cu gașca, sigur va fi memorabil!


Comments